16 September 2011

makanmakanmakan

nak cite pasal makan ni... adoyai... sakit hati betul la hari ni... disebabkan xnak beratur panjang, aku pon pg la beli mkn awal.. malas punye pasal... ikotkan hati memang malas nak beli makan tp perut yg agak besar ruangnye ni dah menyanyi2 nak mintak tuan die yg pemalas ni isi... so atas alasan perut, aku pon menapak la ke uptown tu... kedai ujung sekali je yg bukak..(bukan feveret) yg tengah xbukak.. adoyai... nasik panas2 lg.. tu pon dah kene beratur agak panjang la.. dalam 5 6 org dpn aku baru nampak nasik... xpe la... drpd 1 hari tu, sampai ke tangga beratur.. naik hangin aku.. last2 sampai turn tinggal sisa je... naseb bek la dorg x tinggalkan tulang ikan or ayam je... haish.. bbalik pd cerita tadi, aku pon tunggu punya tunggu, last2 dapat jugak sentuh nasik tu.. aku amek la lauk sambal udang n sayur kobis.. nampak mcm sdp.. harga pon ok la.. nak kata mahal sgt tu x la.. balik2 je bilik dgn penuh harapan aku bukak la makanan tu.. amek bau.. eeemmmmmm..... sedapnye... sekali suap, bapak pedas.. aku ni dah la jenis suka makan nasik banjir.. aku amek kuah sotong tu jek tadi.. nampak cair je macam xpedas sgt.. sekali suap, tercungap2 aku mcm ikan xdapat air... adoi... dah la nasik nye panas.. memang berasap la mulut aku... adoi... aku pon deside nak mkn sotong ngan sayur je.. aku masuk je sotong tu dlm mulut xsempat nak kunyah 3x dah hancur... sotong lama... ttibe aku rase mcm harga tadi sangat mahal.. mane xnye.. xsedap, pedas, sotong dah expired.. adoi... potong betul lah... terus xde mood nak makan.. dgn muke harapan yg xtercapai, aku pon bungkus hbalik nasik tu, keluar bilik, bjalan dgn lesu, sampai dpn toilet, bukak penutup tong sampah then debush!!! lempar nasik tu ke dalam tong sampah kaler hitam tu...bersemadi lah kau disiti wahai pak nasik dan mak sotong... hati ni punye la sakit.. terpaksa la pulak tahan perut ni sampai malam kang.. nak g carik nasik lain mcm membazir lak.... tunggu je la...naseb badan la....

No comments:

Post a Comment