17 September 2011

hutang!!!! pandai2 la bayar wei...

ape kite perlu buat kalau ade org hutang kite?
yang lebih menyakitkan hati lagi kalau die memang xreti2 nak bayar?
kalau sikit macam rm10 je xpe.....
ini x... banyak... cecah ratus2 la jugak...
nak kate aku bodoh, xkot.. sebab aku bg pinjam.. bukan bagi terus..
tu pon sebab die terdesak..
salah ke ade sikap tolong-menolong? 
bile kite dah tolong die, die xnak tolong kite pulak...
time nak pinjam, ayat punye la manis..
time aku tuntut balik, 1001 macam alasan kau bagi...
serik dah aku bab2 nak bagi pinjam org ni...
memang macam2 alasan keluar dari mulut.. mcm bom atom..
xde duit lagi lah.. (common)
nak pakai duit sekarang ni..(pon common)
musim pokai...(lagi common)
lebih sakarstik lg bile alasan die dah sampai phone hilang n nak kene beli baru
dah xnak pulangkan 1 hal, menipu pulak tu...
adoi... sedar la sikit.. 
aku drpd ikhlas terus xikhlas xdpt pahala dah...
adoyai... macam2 la manusia ni...
serik aku bg pinjam...
wahai manusia yg rase2 pinjam duit aku tu, 
tolonglah bayar cepat... xkan nak aku melutut pulak kat kau...
kau yang pinjam....
aku dah rase macam ah long dah..
mintak hutang.. padahal xde la sampai rm1000
yg liat sangat tu nak bayar....
bengang betol la... 
kalau boleh 1000 kali aku nak cakap aku menyesal bagi kau pinjam
menyesal
menyesal
menyesal
menyesal
menyesal
menyesal
menyesal
menyesal
sumpah menyesal!!!
YA ALLAH... 
ampunkan lah hambamu ini... 
ikhlaskan lah aku dalam setiap perbuatan ku....
YA ALLAH...
kau buka kan lah hatinya mengenal kebenaran..
janganlah kau hitamkan hatinya dari mengingati apa yang patut dilakukan...
tolong lah wei... 
tolong lah pulangkan....
aku pon bukan sentiasa ada duit... 
bukan sentiasa poket penuh... 
tolonglah...
kau bayar hutang kau. lps tu xpayah kau dgr lg suara aku mintak2 hutang..
aman hidup kau, hidup aku pon aman...
ye.... tolong lah...


No comments:

Post a Comment